Facebook
Napisz do nas

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

WYSZUKAJ PRODUKT

Infolinia

baner doradca 011

DOBIERZ OLEJ

katalog_oleju

Poradnik LIQUI MOLY pomoże Ci wybrać właściwy olej dla Twojego silnika!

 

POBIERZ KATALOG

katalog

art 2699Głównym zadaniem układu chłodzenia silnika samochodowego jest odprowadzenie nadmiaru ciepła powstającego podczas spalania mieszanki paliwowo - powietrznej. Gdy panują niskie temperatury część tego ciepła wykorzystuje się do ogrzewania wnętrza samochodu.

 

Wraz ze wzrostem przejechanego dystansu i upływem czasu układ traci swoją efektywność, co nie pozostaje obojętne dla elementów. Do najczęstszych należą wszelkiego rodzaju wycieki, przegrzewanie się czy też niedogrzanie silnika. Przegrzanie silnika może skutkować poważną awarią lub nawet jego całkowitym zniszczeniem. Z kolei niedogrzanie powoduje wzrost zużycia paliwa i słabe działanie ogrzewania. Aby zapobiec poważniejszym awariom i zapewnić odpowiedni komfort użytkowania samochodu wszelkie niesprawności należy w miarę szybko usuwać. Usuwanie drobnych awarii układu chłodzenia nie zawsze musi oznaczać kosztowną wymianę jego elementów.

 

Firma LIQUI MOLY produkuje dodatki do płynu chłodniczego pozwalające w pewnych przypadkach na przywrócenie go do pełnej sprawności.

 

W miarę upływu czasu wewnątrz układu chłodzenia powstają różnego rodzaju osady powodujące spadek jego ogólnej wydajności. Osady te są wynikiem korozji elementów silnika mających kontakt z płynem chłodniczym, mogą też wytworzyć się, gdy ktoś zamiast płynu doleje zwykłej wody posiadającej w swoim składzie różne związki mineralne. Zanieczyszczona od wewnątrz chłodnica słabiej odbiera ciepło co może prowadzić do niebezpiecznego wzrostu temperatury silnika. W przypadku nagrzewnicy jej wewnętrzne zabrudzenie oznacza spadek skuteczności ogrzewania lub nawet całkowity jego brak. Osady mogą też powodować zacinanie się termostatu. Zależnie czy termostat zablokuje się w pozycji otwartej, czy zamkniętej będzie następowało niedogrzanie lub przegrzanie silnika.

 

Taki zanieczyszczony układ chłodzenia można usprawnić przy pomocy oferowanego przez LIQUI MOLY środka "Oczyszczacz do chłodnicy" (nr art. 2699). Jego zastosowanie jest bardzo proste. Odpowiednią ilość preparatu (300 ml na 10 litrów płynu) wlewany do chłodnicy lub zbiorniczka wyrównawczego, uruchamiamy silnik i czekamy do momentu otwarcia termostatu. Uruchamiamy silnik. Następnie spuszczamy zanieczyszczony płyn, płuczemy układ i napełniamy go nowym płynem chłodniczym. Poza produktami korozji i zanieczyszczeniami mineralnymi preparat ten usuwa także pozostałości oleju. Można go zastosować po wymianie uszczelki pod głowicą, gdy w wyniku jej awarii olej zmieszał się z płynem chłodniczym.

LM 2699

Inną usterką często występującą w starszych samochodach są wycieki z układu chłodzenia. Mogą się one pojawić praktycznie w każdym z jego elementów. Jeśli są niewielkie, to można próbować je usunąć przy pomocy oferowanego przez LIQUI MOLY "Uszczelniacza chłodnicy" (nr art. 8347). Typowe miejsca, gdzie preparat może zadziałać to nieszczelności chłodnicy, nagrzewnicy, uszczelek, połączenia węży elastycznych. Znajdujące się w preparacie inteligentne cząsteczki polimerowe w miejscu wycieku tworzą elastyczną, uszczelniającą warstwę. Jednocześnie nie powodują zatykania i zmniejszenia skuteczności układu chłodzenia. Należy tutaj wspomnieć o oferowanych przez niektóre firmy uszczelniaczach układu w postaci proszku. Proszek taki w pewnych przypadkach może być skuteczniejszy od preparatu w płynie, jednak niestety powoduje zatykanie układu chłodzenia. Często spotykanym w praktyce warsztatowej skutkiem ubocznym zastosowania proszku uszczelniającego jest słabe działanie lub całkowity zanik ogrzewania. Oznacza to kosztowną operację wymiany nagrzewnicy. Niebezpieczeństwa takiego nie ma jeśli zastosujemy "Uszczelniacz chłodnicy". Aby zapewnić lepszą skuteczność jego działania dobrze jest wcześniej wyczyścić układ przy pomocy preparatu "Uszczelniacz chłodnicy". Użycie uszczelniacza chłodnicy sprowadza się do wlania odpowiedniej (podanej na opakowaniu) jego ilości do płynu chłodniczego.

LM 8347

Należy jednak pamiętać, że przy pomocy tego preparatu nie naprawimy poważnych uszkodzeń typu cieknące uszczelnienie pompy wody, pęknięty przewód gumowy czy duża nieszczelność chłodnicy.

 

Obydwa przedstawione produkty pozwalają usunąć drobne awarie i niewielkim kosztem przywrócić sprawność układu chłodzenia.