Facebook
Napisz do nas

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

WYSZUKAJ PRODUKT

Infolinia

baner doradca 011

DOBIERZ OLEJ

katalog_oleju

Poradnik LIQUI MOLY pomoże Ci wybrać właściwy olej dla Twojego silnika!

 

POBIERZ KATALOG

katalog

 Silnik benzynowym to najpopularniejsze źródło napędu na polskich drogach.

1971 M001681 2039
Art. nr 1971


Z reguły takie pojazdy nie sprawiają problemów, a większe spalanie w stosunku do silników Diesla rekompensuje prosta konstrukcja i niskie koszty ewentualnych napraw. Wielu kierowców, chcąc dodatkowo zaoszczędzić, montuje w swoich samochodach instalacje LPG. Takie rozwiązanie idealnie sprawdza się w silnikach wyposażonych klasyczny wtrysk paliwa (pośredni). Niestety, coraz więcej samochodów gazu nie toleruje i w ofercie producentów coraz trudniej znaleźć dobrego kandydata do montażu instalacji. Po prostu producenci samochodów, aby spełnić coraz bardziej restrykcyjne normy emisji (Euro 6), muszą sięgać po bardziej skomplikowane układy zasilania, takie jak wtrysk bezpośredni który nie nadaje się do zaadoptowania instalacji LPG.

Oczywiście gaz można założyć do każdego silnika, ale staje się trudniejsze i ma mniejsze uzasadnienie ekonomiczne. Ważne, żeby pamiętać, że montaż instalacji gazowej nie może zwalniać z obowiązku dbania o układ wtrysku benzyny i to bez względu na to jakiej konstrukcji jest silnik. W wielu samochodach wtryskiwacze zanieczyszczają się, ponieważ są używane tylko do uruchomienia silnika i jego wstępnego rozgrzania. W dłuższym okresie może to skutkować zanieczyszczeniem wtryskiwaczy objawiającym się np. trudnością z uruchomieniem silnika, jego nierównomierną pracą czy też ze słabszymi osiągami w czasie jazdy na benzynie.

W silnikach zasilanych LPG, w których benzyna podawana jest bezpośrednio do komory spalania (min. FSI, TFSI, JTS, GDI, IDE) występuje problem przedwczesnego uszkadzania wtryskiwaczy benzynowych. Po prostu elementy te nie są dostosowane do pracy „na sucho” i często się zacierają.

Aby tego uniknąć lub wyeliminować pierwsze symptomy potencjalnej awarii przy każdym tankowaniu benzyny warto jest dodać do paliwa Oczyszczacz wtryskiwaczy o numerze 1971. Poza właściwościami czyszczącymi produkt zapobiega starzeniu się paliwa, co jest szczególnie istotne w pojazdach, w których zdecydowanie częściej tankujemy gaz niż benzynę.

Działanie preparatu można bardzo łatwo sprawdzić na analizatorze spalin.

 

Zdjęcie nr 1 Pomiary składu spalin dokonane przed czyszczeniem wtryskiwaczy i po zastosowaniu chemicznej terapii.

1971 pomiary