Facebook
Napisz do nas

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com

WYSZUKAJ PRODUKT

Infolinia

baner doradca 011

DOBIERZ OLEJ

katalog_oleju

Poradnik LIQUI MOLY pomoże Ci wybrać właściwy olej dla Twojego silnika!

 

POBIERZ KATALOG

katalog

2662 M008510 28931
Art. nr 2662

Dymienie z rury wydechowej i spadek osiągów silnika nie zawsze muszą być oznaką poważnej awarii. Przypadłości te bardzo często spowodowane są niewłaściwym doborem oleju silnikowego, jego słabą jakością lub nieterminową wymianą.


Zaniedbanie układu smarowania może przyczynić się do powstania zanieczyszczeń, które blokują rowki pierścieni tłokowych, co może mieć wpływ między innymi na większe zużycie oleju. Zanieczyszczenia w układzie olejowym mogą mieć wpływ na zatkanie kanałów olejowych, co w skrajnych przypadkach powoduje awarię turbosprężarki. Warto również wiedzieć, że zapchanie kanałów olejowych skraca żywotność mechanizmu zmiennych faz rozrządu oraz żywotność hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego.


Płucz przy każdej wymianie


Aby nie dopuścić do poważnej usterki warto systematycznie płukać układ smarowania. Jeszcze do niedawna panowała obiegowa opinia, że w ten sposób można silnik „rozszczelnić”. W praktyce nagar, szlam i inne zanieczyszczenia wewnątrz silnika nie odgrywają żadnej pozytywnej roli. Najlepszą metodą na pozbycie się szkodliwych zanieczyszczeń jest dodanie do starego oleju dodatku Engine Flush o numerze 2662. Produkt ten zawiera dodatki dyspergujące, których zadaniem jest rozpraszanie sadzy w całej objętości oleju oraz detergenty skutecznie czyszczące wnętrze silnika. Po wlaniu dodatku do „starego oleju” należy uruchomić silnik na około 10 – 15 minut, w tym czasie silnik powinien pracować na biegu jałowym. W czasie czyszczenia z silnika pozbywamy się szkodliwej sadzy. Czy da się sprawdzić działanie dodatku Engine Flush? Oczywiście! |Wystarczy przed zastosowaniem dodatku zmierzyć ciśnienie sprężania. Czynność tą należy powtórzyć również po płukaniu i „zalaniu” świeżego oleju. Jest prosta i jednocześnie rzetelna metoda pozwalająca na sprawdzenie skuteczności działania Engine Flush. Pomiary kompresji wykonaliśmy na sześciocylindrowym BMW. (patrz zdjęcie) Okazało się, że na wszystkich sześciu cylindrach, ciśnienie się podniosło, co niewątpliwie jest zasługą odblokowania zapieczonych pierścieni. Skoro udało się nam tą prostą metodą usunąć nagar z rowków pierścieniowych to bez wątpienia możemy pozbyć się również szkodliwego nagaru z całej magistrali olejowej.


Aby przedłużyć życie silnika płukanie układu olejowego powinno być wykonywane przy każdej wymianie oleju. Oprócz tego,żeby dodatkowo zabezpieczyć silnik przed zużyciem bezwzględnie trzeba stosować olej silnikowy wysokiej jakości i regularnie go wymieniać.

 

 

Zdjęcie nr 1 Pomiary kompresji przed i płukaniu układu olejowego

pomiarykompresji 2662