Co zrobić, aby nie przegrzać silnika?
Przegrzanie silnika może doprowadzić do wypalenia uszczelki pod głowicą lub innej kosztownej awarii twojego silnika.
Cera Tec jest dodatkiem do oleju, zawiesiną opartą na mikroceramicznym, stałym środku smarnym (azotek boru) i pakiecie substancji przeciwzużyciowych. Cera Tec może być stosowanych we wszystkich silnikach i skrzyniach biegów. Cera Tec ma podwójnie działanie, z jednej strony tworzy trwałe mechaniczną powłokę na metalowych elementach, a z drugiej tworzy cienki film smarowy stworzony z pakietu dodatków przeciwzużyciowych.
Co zatem zrobić, aby w te gorące dni nie spełnił się ten czarny scenariusz?
1. Regularnie sprawdzaj stan poziomu płynu chłodniczego.
W tak gorące dni utrzymuj poziom płynu przy oznaczeniu MAX. Pamiętaj, że poziom płynu sprawdzamy na zminym silniku.
2. Wymień płyn chłodniczy przynajmniej raz na 3 lata.
Płyn z czasem traci swoje parametry i staje się bardziej agresywny dla silnika.
3. Wypłucz układ chłodzenia przed każdą wymianą płynu naszym dodatkiem Liqui Moly Kuhler Reiniger nr 2699.
Dzięki temu niedrogiemu zabiegowi pozbędziesz się kamienia i innych zanieczyszczeń, które zmniejszają wydajność układu chłodzenia twojego silnika.
4. Sprawdź czystość zewnętrznej części chłodnicy i w razie konieczności umyj ją.
Piach i błoto skutecznie ograniczają skuteczność chłodzenia.
5. Sprawdź, czy elektryczny wentylator chłodnicy działa poprawnie.
Uruchom silnik i zagrzej go na postoju. Zwróć uwagę na, to kiedy włącza się dmuchawa i czy wydaje jakieś niepokojące dźwięki. Na zimny silniku warto sprawdzić, czy wentylator się nie zacina i nie ma nadmiernego luzu.
6. Sprawdź poprawność działania sprzęgła wiskotycznego wentylatora.
7. Sprawdź napięcie paska klinowego, jeżeli ten napędza pompę wody lub wentylator chłodnicy.
8. Sprawdź działanie termostatu.
Jeżeli termostat jest sprawny, po rozgrzaniu silnika, temperatura płynu chłodniczego powinna być stała. Przegrzewanie lub niedogrzanie silnika może świadczyć o usterce tego elementu.
9. Sprawdź stan korka zbiornika wyrównawczego.
Ten z pozoru drobny element reguluje ciśnienie w układzie i jego usterka może doprowadzić do przegrzania silnika.
10. Sprawdź, czy układ nie jest zapowietrzony i w razie konieczności odpowietrz go.