Czyszczenie przepustnicy i zaworów ssących
Oczyszczacz przepustnicy nr 5111 to specjalistyczny środek do zmywania nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy oraz układów dolotowych silników benzynowych.
W procesie czyszczenia usuwane są zabrudzenia powodujące zacinanie przepustnicy i mechanizmu zmiany długości kolektora. Likwidowana jest w ten sposób główna przyczyna falowania obrotów silnika na biegu jałowym i chwilowej utraty mocy występującej bezpośrednio po zmianie biegu.
Skutki zanieczyszczeń:
- strata mocy
- nierównomierna praca silnika
- duża konsumpcja benzyny
- przydławienie po zmianie biegu
- problemy z uruchomieniem
- gaśnięcie na wolnych obrotach
- zacinanie zaworu EGR
Przyczyny powstawania zanieczyszczeń:
Zanieczyszczenia powstają na skutek recyrkulacji spalin, przedmuchów ze skrzyni korbowej jak również przez nadmiernie wyeksploatowaną turbosprężarkę.
Usunięcie usterki tradycyjna metodą.
Do niedawna czyszczenie układu dolotowego przepustnicy i innych elementów układu dolotowego mogło być realizowane dopiero po demontażu ww. elementu. Demontaż kolektora w wielu silnikach to proces bardzo czasochłonny a więc i drogi. Do kosztów takiej operacji należy dodać jeszcze koszt wymiany uszczelek kolektora dolotowego.
Czyszczenie chemiczne
Czyszczenie układu dolotowego, zaworów ssących w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa, i przepustnicy przy pomocy preparatu ner 5111 jest bardzo szybkie i proste. Wystarczy odkręcić element układu doprowadzania powietrza, zamontowany bezpośrednio na przepustnicy i wykorzystując długą sondę zaaplikować preparat do środka kolektora oraz bezpośrednio na przepustnice. Odczekać 3 minuty uruchomić silnik i zwiększając obroty do około 2,5 obr./min. Aplikować preparat do kolektora i przepustnicy. Do prawidłowego wyczyszczenia ww. elementów potrzeba zużyć około 200ml preparatu.
Uwaga. Podczas czyszczenia i bezpośrednio po nim nie przekraczać 3 tys. obr./min.