Dolewka oleju zamiast pełnej wymiany?
Zdecydowanie nie!
Nawet jeżeli twój silnik wymaga sporych i systematycznych dolewek, to nie oznacza, że możesz zaniechać okresowej wymiany oleju!
Dlaczego ?
A to dlatego, że w silniku systematycznie gromadzi się nagar i szlam, który w normalnych warunkach jest usuwany podczas wymiany oleju.
Co zatem zrobić w przypadku kiedy do silnik dopomina się kosztownych „dokładek” oleju.
W takim wypadku należy zdiagnozować przyczynę nadmiernego apetytu.
Najczęściej winne sa stare uszczelniacze zaworowe.
Gdy są twarde, nie spełniają już swej roli i olej ścieka po trzonku zaworu do komory spalania. W takiej sytuacji należy je wymienić bądź gdy nie ma takiej możliwości, warto dodać do oleju: Liqui Moly Stop Wyciekom oleju silnikowego nr 2671. W przeciągu 800 km preparat poprawi działanie uszczelniaczy, a to dlatego, że zmiękczy gumę i delikatnie ją spulchni.
Gdy przyczyną spalania są pierścienie, w pierwszej kolejności warto silnik wypłukać środkiem Engine Flush nr 2640. Płukanka usuwa nagar blokujący pracę pierścieni tłokowych.
Oczywiście warto dodać, że olej może znikać za sprawą uszkodzonej turbo sprężarki czy zatkania odmy.
W takich wypadkach warto skorzystać z pomocy specjalistów i wstawić samochód do naprawy do jednego z warsztatów Liqui Moly Pro Line Serwis.