Skuteczne czyszczenie silnika dzięki Jet Clean Tronic
Współczesne jednostki napędowe mają coraz mniejszą pojemność skokową przy jednoczesnym zwiększaniu mocy. Ich konstrukcja jest coraz bardziej zwarta, a wiele elementów zintergrowanych w jednym bloku. Utrudnia to dostęp do ich wnętrza, a wszelkie czynności serwisowe wymagają używania odpowiednich urządzeń diagnostycznych i warsztatowych. Odpowiedzią na te potrzeby jest Jet Clean Tronic (nr art. 5124), urządzenie serwisowe służące do czyszczenia układów wtrysku paliwa zarówno w silnikach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Dzięki komputerowemu systemowi pomiaru i dozowania odpowiednie preparaty – z linii LIQUI MOLY Pro-Line – zostają wprowadzone do wnętrza jednostki napędowej. W przypadku silnika benzynowego czyszczone są końcówki wtryskiwacza oraz usuwany nagar z denka tłoka i z rowków pierścieniowych. W silnikach Diesla czyszczone są układy Common Rail lub pompowtryskiwacze.
Urządzenie Jet Clean Tronic jest nagrodą główną w XVI edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Techniki Samochodowej dla uczniów ze szkół średnich.
Silnik Diesla:
- czyszczenie całego układu wtryskowego i komory spalania
- czyszczenie pompy wtryskowej,
- czyszczenie wtryskiwaczy,
- czyszczenie komory spalania.
Zalety stosowania czyszczenia układów wtryskowych z wykorzystaniem Jet Clean Tronic:
- intuicyjne menu w języku polskim
- bezpieczne podłączenie eliminujące do minimum możliwość zapowietrzenia układu
- zamknięty układ czyszczący wyposażony w filtr
- bezpośrednie działanie skutkuje natychmiastowym efektem w postaci min. redukcji ilości substancji szkodliwych w spalinach
Silnik benzynowy:
- rozpuszczanie osadów we wtryskiwaczach i „szynie” wtryskowej
- jest to automatyczny cykl czyszczący, który trwa 8 minut,
- czyszczenie całego układu wtryskowego, a także komory spalania, zaworu dolotowego – cykl ten trwa od 20 do 40 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego, silnik pracuje na specjalnych środkach czyszczących,
- zasysanie zanieczyszczeń z siateczki wtryskiwacza – cykl automatyczny trwa 90 sekund na każde 4 wtryskiwacze,
- czyszczenie kolektora dolotowego – cykl ten trwa od 15 do 35 minut zależnie od stopnia zanieczyszczenia kolektora dolotowego, silnik w czasie trwania tego procesu pracuje na benzynie i dodatkowo przewodem podciśnieniowym do kolektora dolotowego podawany jest środek czyszczący.