Oto najtańszy sposób na kłopoty z DPF
Filtr DPF może być kłopotliwy w eksploatacji
Wszystko zależy od:
-stanu silnika,
-sposobu eksploatacji,
-typu silnika.
Filtr zapycha się przede wszystkim w starszych Oplach, Fiatach, Alfach, Mazdach i Saabach.
W tych samochodach filtr znajduje się daleko od silnika przez co jest nie dogrzany i w efekcie się zapycha.
Co zrobić w takim wypadku?
Przerobić suchy filtr na mokry!
Przypomnijmy, w tzw. filtrach mokrych, rzadko dochodzi do zapychania filtra, ponieważ sadza jest dopalana w niższej temperaturze.
Wszystko za sprawą specjalnego płynu, który jest uzupełniany w serwisie i jest dozowany do paliwa przy każdym tankowaniu przez automatyczną pompę.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w samochodach bez fabrycznej instalacji dodać płyn, który obniży temperaturę zapłonu sadzy udrożni filtr we własnym zakresie.
Wystarczy wlać do paliwa dodatek Liqui Moly. Dzięki naszemu dodatkowi w praktyce przerabiasz swój suchy zawodny filtr na na mokry. Dodatek należy stosować regularnie co kilka tysięcy km lub gdy zauważymy symptomy zapchanego filtra.