Wysoka temperatura spalania gazu często przyczynia się do przedwczesnego zużycia zaworów i ich gniazd. Niektóre silniki są szczególnie podatne na to zjawisko. Efektem takiego stanu rzeczy jest spadek kompresji i osiągów a co gorsza przywrócenie pełnej sprawności silnika wiąże się z kosztowną naprawą głowicy silnika. Właśnie dlatego warto wyposażyć każdy samochód zasilany gazem LPG w instalację lubryfikującą gniazda zaworów. Nie jest to droga inwestycja, która w niektórych silnikach może zwrócić się bardzo szybko. Do zbiornika w instalacji należy stosować płyn Liqui Moly Valve Protection nr 4012 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Srodek-do-ochrony-zaworow-w-, który nie tylko chroni zawory i gniazda zmniejszając temperaturę, ale zawiera również detergenty, które przyczyniają się do oczyszczania zaworów z nagaru dzięki czemu idealnie nadają się również do samochodów z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wyselekcjonowana kombinacja dodatków zapewnia optymalne smarowanie, jak i czyste spalanie. Środek do ochrony zaworów nie zawiera żadnych związków metali i nie ma żadnego negatywnego wpływu na działanie katalizatora. Instalacja urządzenia nie zwalnia z obowiązku częstszego sprawdzania luzów zaworowych w silnikach zasilanych LPG. Preparat jest szczególnie polecany do benzynowych samochodów: Honda, Toyota, Kia, Nissan, Suzuki i Ford