Czym grozi przegrzanie silnika?
Uwaga – przegrzanie silnika może skończyć się jego wymianą!
Mocne zagotowanie silnika może doprowadzić do:
– wypalenia uszczelki pod głowicą,
– uszkodzenia pierścieni tłokowych- przegrzane pierścienie tracą swoją sprężystość,
– zwichrowania głowicy,
– zwichrowania bloku silnika.
W ekstremalnych sytuacjach przegrzanie silnika może się zakończyć jego zatarciem.
Jak widać, wszystkie te usterki są bardzo poważne.
Co zatem zrobić, aby nie uszkodzić silnika?
Wystarczy regularnie kontrolować:
– sprawność termostatu,
– poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym,
– stan silnika wentylatora chłodnicy
– stan korka zbiorniczka wyrównawczego
– czystość układu chodzenia,
– stan przewodów, nagrzewnicy i chłodnicy,
– czystość użebrowania chłodnicy.
Wydajność układu chłodzenia można zwiększyć, płucząc go przed każdą wymianą płynu. W tym celu należy użyć Liqui Moly Oczyszczacz Chłodnicy nr 2699. Preparat wystarczy wlać do zbiorniczka wyrównawczego i uruchomić silnik na 30 minut. Po procesie płukania należy wymienić płyn na świeży.
Aby, zabezpieczyć silnik przed drobnymi wyciekami wystarczy dodać do zbiorniczka wyrównawczego nasz Uszczelniacz chłodnicy nr 8347. Uszczelniacz nie brudzi układu, a jego polimerowe cząstki uaktywniają się dopiero w obecności powietrza.