Nie przyczyniaj się do powstawania smogu-zadbaj o swój samochód.

Zawsze, kiedy jest bardzo zimno i nie ma wiatru zaczynają się problemy z jakością powietrza.
Oczywiście większość zanieczyszczeń jest emitowana przez przydomowe kotłownie, ale komunikacja samochodowa też nie jest bez winy. Większość pyłów emitują niesprawne Diesle, ale o czym nie każdy wie- najnowsze silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem emitują bardzo małe i szkodliwe cząstki sadzy.
Żeby niepotrzebnie nie dokładać zanieczyszczeń i spać spokojnie możemy zadbać o swój samochód. Oto kilka najpopularniejszych przyczyny nadmiernej emisji silników oraz propozycje naprawy tego stanu rzeczy.

1. Przyczyna: wyeksploatowany silnik, przedmuchy ze skrzyni korbowej, usterka turbosprężarki to główne powody dymienia na kolor niebieski.
Rozwiązanie: Remont silnika lub warto spróbować płukania układu olejowego preparatem 2662. Jeżeli przyczyną przenikania oleju są zapieczone pierścienie, zabieg ten powinien spowodować ograniczenie emisji. Do wyeksploatowanych pojazdów warto dodać środek MoS2 nr art. 8342, który uszczelni silnik i ograniczy dymienie.

2. Brudne końcówki wtryskiwaczy.
Przyczyna: Brudne końcówki, które powodują złe rozpylenie paliwa.
Rozwiązanie: Czyszczenie wtryskiwaczy w jednym z naszych warsztatów lub zastosowanie preparatu nr art. 2666 (Diesel) lub nr art. 1971 (benzyna).

3. Niesprawny zawór recyrkulacji spalin EGR
Przyczyna: Zablokowanie zaworu EGR w pozycji otwartej powoduje nadmierną emisję sadzy.
Rozwiązanie: czyszczenie zaworu po demontażu środkiem nr 5111 lub wymiana zaworu.

4. Zanieczyszczony kolektor ssący.
Przyczyna: ograniczenie ilości powietrza dostającego się do komory spalania.
Rozwiązanie: czyszczenie układu dolotowego preparatem numer 5111 (benzyna) lub numer 5168 (diesel).

5. Nieszczelny przewód z turbosprężarki / nieszczelność intercooler’a.
Przyczyna: Nadmiar paliwa i zbyt mała ilość powietrza.
Rozwiązanie: wymienić przewód dolotowy lub uszkodzony intercooler.

6. Brak lub niesprawny DPF.
Przyczyna: Brak lub uszkodzenie DPF. Przypominamy, że jego wycinanie jest niezgodne z prawem.
Rozwiązanie: okresowe czyszczenie DPF w warsztacie przy użyciu środków o numerach 5169 i 5171. Dla osób jeżdżących na krótkich odcinkach polecamy stosowanie produktu nr 2650 do ochrony oraz czyszczenia filtra DPF w trakcie jazdy.

7. Nieszczelność uszczelniaczy zaworowych.
Przyczyna: Przenikanie oleju wzdłuż trzonków zaworowych.
Rozwiązanie: wymiana uszczelniaczy lub wlanie preparatu stop wyciekom oleju numer artykułu 2671.

8. Zatkany filtr powietrza.
Przyczyna: niedrożny filtr powietrza wzbogaca mieszankę i generuje dymienie.
Rozwiązanie: wymiana.

BTW jeszcze jedna rada – warto pamiętać, aby zawsze mieć świeży filtr kabinowy, który filtruje większość pyłów zawieszonych dzięki czemu w kabina samochodu staje się azylem czystego powietrza????

Aby uczynić swój samochód bardziej ekologicznym zachęcamy do skorzystania z usług jednego z warsztatów Liqui Moly Pro Line Serwis
https://www.liqui-moly.pl/nasze-warsztaty/